HomeWork with TQR
Assistant Manager - Business Development Specialty
Job Responsibilities
หน้าที่หลัก / กิจกรรมหลัก (Key Responsibilities / Activities)
- Developing a portfolio of Specialty insurance businesses such as Financial Lines, Species, Political Violence/ Terrorism through new accounts and renewal accounts
- Identifying and qualifying new business and cross-selling opportunities through an in- depth understanding of the market and product knowledge
- Implementing aggressive and proactive follow-up of monthly target/ prospect lists.
- Maintaining client focused with the ultimate goal of obtaining revenue growth
- Developing, managing and maintaining relationships with clients, insurers and reinsurers
- Participating in business planning and budgeting
- Assisting Head of Department for the issues assigned
Qualifications
ความรู้ ทักษะ และบุคลิกภาพ(Knowledge Skills and Personalities)
- มีใจรักการบริการ
- มีไหวพริบในการแก้ไขปัญหาเฉพาะหน้า ได้อย่างเหมาะสม
- สามารถสื่อสารภาษาอังกฤษได้ดี
- มีความละเอียดรอบคอบ
- มีความกระตือรือร้นในการทำงาน
- รักการเรียนรู้และพัฒนาตัวเองตลอดเวลา
- มีบุคลิกภาพที่ดี
- สามารถปรับตัวเข้ากับคนอื่นได้ง่าย ยิ้มแย้มแจ่มใส และมีทัศนคติเชิงบวก
- มีความรู้ด้านประกันภัย / ประกันภัยต่อ (พิจารณาเป็นพิเศษ)
- มีความรับผิดชอบต่องาน
- สามารถทำงานได้ด้วยตนเอง และ สามารถทำงานเป็นทีมได้
- มีความอดทน และควบคุมอารมณ์ได้ดี
- ปริญญาตรี (ด้านประกันภัย และสาขาที่เกี่ยวข้อง)
- ใบอนุญาตินายหน้าประกันภัย / ประกันภัยต่อ
- ประสบการณ์ด้านประกันภัย / ประกันภัยต่อ อย่างน้อย 3 ปี