Work with TQR

HomeWork with TQR

Assistant Manager - Business Development Specialty

Job Responsibilities
หน้าที่หลัก / กิจกรรมหลัก (Key Responsibilities / Activities)
  • Developing a portfolio of Specialty insurance businesses such as Financial Lines, Species, Political Violence/ Terrorism through new accounts and renewal accounts
  • Identifying and qualifying new business and cross-selling opportunities through an in- depth understanding of the market and product knowledge
  • Implementing aggressive and proactive follow-up of monthly target/ prospect lists.
  • Maintaining client focused with the ultimate goal of obtaining revenue growth
  • Developing, managing and maintaining relationships with clients, insurers and reinsurers
  • Participating in business planning and budgeting
  • Assisting Head of Department for the issues assigned
Qualifications
ความรู้ ทักษะ และบุคลิกภาพ(Knowledge Skills and Personalities)
  • มีใจรักการบริการ
  • มีไหวพริบในการแก้ไขปัญหาเฉพาะหน้า ได้อย่างเหมาะสม
  • สามารถสื่อสารภาษาอังกฤษได้ดี
  • มีความละเอียดรอบคอบ 
  • มีความกระตือรือร้นในการทำงาน
  • รักการเรียนรู้และพัฒนาตัวเองตลอดเวลา 
  • มีบุคลิกภาพที่ดี 
  • สามารถปรับตัวเข้ากับคนอื่นได้ง่าย ยิ้มแย้มแจ่มใส และมีทัศนคติเชิงบวก
  • มีความรู้ด้านประกันภัย / ประกันภัยต่อ (พิจารณาเป็นพิเศษ) 
  • มีความรับผิดชอบต่องาน
  • สามารถทำงานได้ด้วยตนเอง และ สามารถทำงานเป็นทีมได้
  • มีความอดทน และควบคุมอารมณ์ได้ดี
 วุฒิการศึกษา (Education Background)
  • ปริญญาตรี (ด้านประกันภัย และสาขาที่เกี่ยวข้อง)
 ประกาศนียบัตร/ใบรับรองวิชาชีพ/ใบอนุญาต (Certification / Licensing)
  • ใบอนุญาตินายหน้าประกันภัย / ประกันภัยต่อ 
 ประสบการณ์ทำงาน (Professional Experiences)
  • ประสบการณ์ด้านประกันภัย / ประกันภัยต่อ  อย่างน้อย 3 ปี

Human Resources Department

TQR Public Company Limited
46/7 Rungrojthanakul Building, (Building A) 8th floor,
Ratchadapisak Road, Huaykwang,
Bangkok 10310 Thailand
Tel: 66(0) 2150 8560